woensdag 24 december 2014

Kerstgebeuren thuis na zovele jaren samen met mijn dochter Veronique, Dimtje en ons >Melissa........

hallo dames , deze avond bij velen onder jullie thuis in familiekring vindt het Kerst diner plaats!
Na lange tijd vind dit ook terug bij mij plaats, heb het er wel moeilijk mee maar ga het toch proberen.... Zojuist gedaan met het blancheren van mijn bloemkool, paddestoeltjes gebakken om straks een saus te maken, eitjes gekookt , en pakjes boontjes met spek omrolt, dit is reeds allemaal klaar , wat eten we:

Aperitief met hapjes , gezonde maar ook enkele ongezonde,

Pompoensoep met zalm en peterselieroom

Tepaniaky met daarbij koude groetenschotel, warme groentjes en diverse sausjes  geserveerd met Frans stokbrood

Dessert: Ys stronkjes  met een dessertwijn

Koffie , thee of iets anders met mignardises.

In de loop van de morgen mijn tafel dekken, nog wat steekjes maken voor op de geschenkjes van Nieuw te applikeren, en dan zijn mijn geschenken voor 4 groepen klaar ..... nog misschien wat verder uittekenen voor mijn Tree of Life ,ik hoop dat ik mijn boord vind..... maar heb werk genoeg.....kan al mijn Paas geschenken uittekenen ......want alles valt dit jaar heel kort bijeen niet te doen.......Wil het nieuwe jaar starten met veel intenties maar hoop dat ik ze al kan verwezelijken... hihi...tijd te kort!! Wens jullie van harte veel plezier met jullie familiegebeuren, en vergeet niet drank en sturen , gaan Niet samen!!!Laat je rijden als het nodig mocht zijn met een BOB of nuchter familielid!!....Proost!!!

7 reacties:

katrien zei

Fijne Kerstdagen.

Saskia Smit zei

Fijne dagen

Nanske zei

Ja,maatje.
Dat ziet er goed uit.
Tegen wanneer moeten we weer komen?
Hahaha...
Hier is het ook feest...
Met z'n 4 maar we moeten en zullen het ook leuk proberen te maken.
Zal raar zijn zonder Ellen.
Vele groetjes, Nancy.

tiny zei

Hele fijne feestdagen en een goed gezond en creatief 2015 Tiny

Guusje, zei

Ook voor jouw en je dierbaren hele fijne en gezellige Kerstdagen en een geweldig en creatief 2015.

Chookyblue...... zei

Merry Christmas.......all you food sounds good............

Johanna Zweden zei

Fijn uiteinden en een heel gelukkig gezond, liefdevol 2015, met heel veel creativiteit

Groetjes uit Zweden

Een reactie posten